تفاوت تیغ میکروتوم High profile و Low profile

تیغ میکروتوم یک نوع تیغ با لبه تیز و بسیار نازک است که برای برش نمونه‌های بافتی با ضخامت بسیار کم استفاده می‌شود. تیغ میکروتوم به‌طور خاص برای برش نمونه‌های بافتی برای مطالعات زیست شناسی و پزشکی استفاده می‌شود. این تیغ‌ها از جنس فولاد ساخته شده‌اند و به واسطه لبه‌های بسیار تیز و صافشان، برشی نرم و بدون ترک خوردگی را روی نمونه‌های بافتی با ضخامت کم ایجاد می‌کنند. در عمل، تیغ میکروتوم با وسیله‌ای به نام میکروتوم که یک دستگاه برش با قابلیت تنظیم قطر و ضخامت برش است، استفاده می‌شود. تیغ میکروتوم به دلیل داشتن لبه‌های بسیار تیز، قابلیت ایجاد برشی نرم و صاف را روی نمونه‌های بافتی با ضخامت بسیار کم فراهم می‌کند و می‌تواند در برش نمونه‌هایی با ویژگی‌هایی مانند نرمی، شفافیت و یا حساسیت به انتقال حرارت مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت تیغ های میکروتوم Low profile و تیغ های میکروتوم High profile تنها در اندازه عرض (پهنا) آنهاست و این موضوع هیچ ارتباطی با نرم بر بودن و یا سخت بر بودن تیغ میکروتوم ندارد، به این معنی که تیغ میکروتوم High profile نسبت به تیغ میکروتوم Low profile داری پایه بلندی (بدنه عریض تری) است و پهن تر می باشد، بنابراین این نوع تیغ های میکروتوم برای آن دسته از هولدرهای تیغ میکروتومی که داری لبه پهن تری می باشند و اصطلاحا "های پروفایل" High profile می باشد مناسب است. در تیغ میکروتوم Low profile ابعاد طول 80 و عرض 8 و ضخامت 0/25 میلیمتر و در تیغ میکروتوم High profile ابعاد طول 80 و عرض 14 و  ضحامت 0/3 میلیمتر می باشد.


کمپانی فدر ژاپن از دو هر نوع تیغ میکروتوم Low profile و تیغ میکروتوم High profile تولید می کند و با توجه به این که اکثرا هولدرهای تیغ میکروتوم Low profile می باشند، بنابراین تنوع تیغ های میکروتوم Low profile کمپانی فدر نسبت به نوع تیغ میکروتوم High profile آن بیشتر می باشد. تیغ های میکروتوم R35, S35, A35, N35, C35 از دسته تیغ های میکروتوم Low profile می باشند و تنها یک نوع تیغ میکروتوم High profile تولید می گردد.
کمپانی لایکا آلمان نیز از دو هر نوع تیغ میکروتوم Low profile و تیغ میکروتوم High profile تولید می کند. تیغ میکروتوم 818 تیغ میکروتوم High profile و تیغ میکروتوم 819 تیغ میکروتوم Low profile کمپانی لایکا آلمان است          






اطلاعات تماس


شماره تماس: 88327730-021

شماره موبایل: 09125373278

شماره فکس: 88494266-021

ایمیل: sales@Labset.ir

ادرس: تهران، بلوار میرداماد، خیابان نفت شمالی (خیابان دکتر مصدق شمالی)، کوچه هشتم (بامیان)